Filly stádo z Aliexpressu

Hello, everypony!

Znáte to, když si koupíte nového poníka, ale něco je s ním v nepořádku? Je v něčem zvláštní? Tak přesně to jsem na začátku měsíce zažívala s mými novými Filly z Aliexpressu. Objednala jsem si jich odtamtud celkem 20; 10 velkých a 10 malých. Po předešlých zkušenostech s Aliexpressem (viz →tento článek←) jsem myslela, že opět obdržím mix z novějších kolekcí, ze kterých moc koníků nemám, a že šance, abych měla nějaké dvakrát, je mizivá. No, to jsem si myslela špatně.

Z velkých jsem dostala 7 Filly Unicorns, 1 Filly Filly Elves, 1 Filly Witchy a 1 Filly Princess. Kromě Witchy edice mám všechny ostatní už dokončené. Nejdřív jsem myslela, že budu zklamaná, ale pak jsem si je pořádně prohlédla. A nevycházela jsem z úžasu.

Řekněme, že celý balíček, který mi přišel, lze rozdělit na tři části: na koníky, kteří jsou zcela v pořádku, potom na koníky, kteří mají pár drobnějších nepřesností a nedokonalostí, a nakonec na koníky, při jejichž výrobě někdo na pracovišti užíval omamné látky. Pojďme si je společně projet:

Toto jsou koníci, kteří jsou v pořádku a ve skvělém stavu. Zleva doprava je Madeline (Filly Elves), Leaf (Filly Unicorn) a Oryx (Filly Unicorn). Všechny už je bohužel mám, a tak je posílám dál. Madeline už je zarezervovaná pro Moji, ale Leaf a Oryx jsou k dispozici na výměnu, pokud byste někdo měl zájem.


Tady už máme koníky, kteří mají drobné chybičky. Všichni tři jsou Filly Unicorn, jejich jména jsou Agnix, Gaia a Iris. Kromě šmouhy a pár odřenin, které má Agnix, je na nich ještě něco špatně. Porovnejme si je s originálními koníky z této série.

Vlevo je Agnix z Aliexpressu, vpravo originální Agnix. Jako první si můžete všimnout, že mají jiný kamínek v korunce; pravý Agnix ho má mít žlutý, podle rodiny, ze které pochází. Agnix z Aliexpressu má kamínek růžový. Rovněž jejich skvrny na hrudi a předních nohách jsou rozdílné. Jsou to jen drobné detaily, ale přesto zajímavé. Tohoto ali Agnixe se ujme Moji.

Teď je na řadě Gaia - vlevo z Aliexpressu, vpravo originální. Kromě výraznějších barev asi nejvíc bije do očí kamínek, který nejen že má špatnou barvu, ale je menší, než by měl být. Tohle už je druhá chybná Gaia, která mi z Aliexpressu přišla, a pokaždé to je fascinující zkušenost. Pokud by o ni měl někdo zájem, nabízím ali Gaiu na výměnu.

Vlevo můžeme vidět Iris alá Aliexpress, vpravo originální Iris. Tady tentokrát korunky sedí, tu pravou kuriozitu ale představuje barva koníka a jeho srst. Nejdřív jsem myslela, že má prostě jen jiné podkladové barvy. Pak jsem pro změnu usoudila, že Iris z Aliexpressu je třeba víc "plešatá", tedy že má hodně vydřený a řídký kožíšek. Po delším zkoumání to ale vypadá, že rozdíl je v barvě kožíšku. Kožíšek originální Iris je více bílý, což způsobuje výrazné zesvětlení barev, které má pod ním. Iris z Aliexpressu má ale kožíšek víc průhledný, čirý, byť je dostatečně hustý. Domnívám se tedy, že na ně byl použitý trochu jiný materiál na tzv. „flocking“ - osrstění. 


Tady už se dostáváme do sekce, kdy je chyb a rozdílů pozorovatelných opravdu hodně. Koníky na fotografii jsou Kirina a Sparkle z edice Filly Unicorn. Kromě toho, že jsou dost odřené, jsou oproti originálům výrazné ještě v něčem jiném.

Při pohledu na Kirinu z Aliexpressu (vlevo) a originální Kirinu (vpravo) můžeme poznat, že ali Kirina má zlatý roh. Také má úplně jinou korunku, o které si ani nejsem jistá, zda je z Unicorn edice. Usuzuju spíš, že původně patřila nějakému Witchy koníkovi, ti totiž v nich nemají kamínky. Je to zajímavý objev, uvažuju, že ji nebudu nabízet na výměnu a nechám si ji.

No a pak je tady tahle Sparkle, pokud ji tak vůbec mohu nazývat. Vpravo je originál, vlevo je to... Cokoliv, co mi přišlo z Aliexpressu. Nejen že má špatný roh a korunku má nějakou cizí z Elves edice, dokonce ji ani nemá správně nabarvenou. Tohle je poprvé, co vidím koníka s nenabarvenou korunkou. Fascinující. Tento bizardní kousek rozhodně zůstane v mé sbírce, to se jen tak nevidí.


Tím jsme si ukázali jednorožce, a teď přejdeme na zbytek velkých koníků. Ani tyhle dvě krasavice - Lynn z Filly Witchy a zlatá Crystal z Filly Princess - nejsou dokonalé. Jen to možná není na první pohled vidět. 

Toto je moje první Lynn, proto tedy nemám originální figurku pro porovnání. Dala mi pěkně zabrat, protože jsem si nebyla jistá, jak se jmenuje. Hledala jsem ji na Filly wiki, podle pláště v růžové rodině. Vůbec se mi ale nedařilo ji najít, žádný koník z růžové rodiny její figurce neodpovídal. Až potom jsem zjistila, že to je Lynn a že má mít správně zelený plášť, nikoliv růžový. 

Dále si pojďme porovnat zlatou Crystal z Aliexpressu (vlevo) s originální zlatou Crystal (vpravo). Tato Crystal se dala kdysi dávno koupit s plechovou Princess krabičkou. Moje je second hand a už trošku odřená, nicméně je z fotografie patrné, že originální zlatá Crystal má být mnohem tmavší, jako by měla patinu. Rovněž má mít svůj charakteristický bílý kamínek, což také na ali Crystal neodpovídá. Kromě barvy a kamínku vyniká tahle nová Crystal i očima. Bohužel se mi to nepovedlo zachytit na fotografii, ale jedno oko má zelené (v jiném odstínu než originál) a druhé modré. Jedná se tak o mého úplně prvního Fillyho s heterochromií. Mám z ní obrovskou radost, stala se přínosem pro mou Crystal armádu.


Přecházíme k baby části mého balíčku. Toto jsou Rose, Claudia a Luna z Filly Unicorn edice. Jsou moc roztomilé a v pěkném stavu! Rose už mám, proto ji ráda nabídnu na výměnu.

 

Z Filly Unicorn edice dále máme baby Sparkle a baby Ashia s hvězdičkou. Sparkle je bohužel v horším stavu a odřená, ale i tak je vítaná. Z Ashii jsem nadšená, vůbec jsem netušila, že existuje tahle speciální figurka s hvězdičkou v kopýtku. Musím ještě zjistit, kde a jak se prodávala, zatím sázím na časopis. Kdykoliv se mezi Filly najde nějaká bizardní figurka, většinu času je to z časopisu.


Toto jsou baby koníci Skip z Filly Elves a Magic z Filly Fairy. Také mě moc potěšili, i když Magic má velmi... Zajímavě vypadající roh. Čím déle na něj koukám, tím více se mi hrnou slzy do očí.
Skip je taky připraven si najít nový domov, protože ho mám dvakrát. Hups.

 

A jako poslední tu je trojice Filly Witchy baby: Sky, Tarot a Alice. Sky je v pořádku, ale Tarot s Alice opět mají špatnou barvu plášťů - Tarot ji má mít modrou, Alice růžovou. Musím ale uznat, že Alice žlutý plášť sedí víc - hezky se doplňuje s jejími kopýtky a žlutými pramínky v hřívě. Jsou moc roztomilí, bez nějakého většího poškození. ♥

Byl to další průzkum, další vzrušení z toho, jací koníci vlastně dorazí. Někdy to vyzkouším zase, ale až někdy hodně, hodně v budoucnu. Momentálně se chci soustředit na konkrétní koníky, kteří mi chybí do sbírky. Spíš se pokusím se poohlédnout po blind bags z konkrétních edic, které moc nemám (Witchy, Butterfly, Stars). Tady jsem neměla kontrolu ani nad tím, jaké edice vlastně obdržím. Pro sběratele, kteří ale nemají moc koníků celkově, mi to stále přijde jako super způsob, jak se dostat k některým fascinujícím kouskům. Ani nejsou zas tak moc poničení, jak by se dalo čekat, second hand koníci jsou někdy mnohem, mnohem horší.

Co vy? Objednali jste si už někdy koníky z Aliexpressu? Jaká byla vaše zkušenost? Dejte mi vědět v komentářích nebo na instagramu ^-^

~Eliška Poníková

Žádné komentáře:

Okomentovat