Filly koníčci z Aliexpressu

 Hello, everypony!

Dnes budu mluvit o svých zkušenostech s Aliexpressem. Jak někteří víte, právě na tomto čínském e-shopu se dají sehnat opravdu největší divy světa. A mezi ně se řadí i Fillýci. Ano, byla jsem stejně překvapená, jako vy. Ukázalo se, že Ali prodává Filly koníčky jako takzvané "bulk goods", tedy hromadné zboží. Pokud jsem to pochopila správně, v podstatě vám přijdou Filly koníčci, kteří se nedostali do oficiálních obalů a jsou přímo z výrobny. Je to skvělá cesta, jak si pořídit úplně nové koníky velmi levně. Jediná potíž je v tom, že tyto nové přírůstky do stáda vůbec nemusí vypadat nově, mohou být poškození, případně mít nějakou výrobní vadu. Prodejci na to důrazně upozorňují v popisu zboží. Přesto ale koníci na fotce vypadají lákavě, na některých fotkách jsou vidět i limitované vzácné figurky, které v normálním blind bagu neseženete. 

Tohle je jedna z fotek u zboží, autorem nejsem já, ale různé obchody z Aliexpressu (použilo ji více prodejců, proto neznám jejího originálního autora).

Podívejte se na ty ňufíky! Představa, že by mi přišel podobný koník s výrobní chybou, mě naopak nadchla, protože by byl zaprvé unikátní, a zadruhé bych si ho mohla upravit, stejně jako jsem to udělala s Jevel! A když se podíváte znovu na fotku, vpravo dole je přesně ta figurka, kterou jsem našla v Překvápku, se stejným kamínkem a bez květinek v hřívě!

A tak si Eliška řekla, že už je z ní dospělý a samostatný člověk, a jeden balíček si na zkoušku objednala. Objednala jsem si z →tohoto odkazu← 10 náhodných Filly figurek, které přišly cca po měsíci. A rozhodně jsem nebyla zklamaná.

Podívejme se nejdřív na výčet koníků z jednotlivých sérií, které jsem objevila v balíčku.

~ Filly Fairy: Magic
~ Filly Unicorn: Gaia a Loki s větrníkem
~ Filly Elves: Madeline
~ Filly Witchy: Tarot
~ Filly Mermaid: Tiffany
~ Filly Butterfly: Sun a Summer
~ Filly Stars: Hermia a Afrodite

Prodejce uvádí, že zašle 10 různých koníků, kteří se nebudou opakovat, a s tím jsem tak nějak počítala. Ale že budou takhle hezky rozdělení i co se jednotlivých kolekcí týče? Perfektní. Je to taková všehochuť, takže si každý přijde na své. V tomhle ohledu jsem fakt spokojená, měla jsem trochu obavu, aby mi nepřišlo třeba 5 Buttefly nebo Mermaid koníků, protože tyto kolekce moc nemusím.

 ~~~~~~~~~~~~

A teď k samotným figurkám a jejich stavu. Dá se říct, že z deseti koníčků mi přišli tři limitované, speciální: Magic, Tiffany a Loki. Magic samotnou beru jako spešl koníka, tahle má ale k tomu všemu stříbrná křídla. Sice jí v rohu chybí kamínky, ale jinak je ve skvělém stavu! 

Miluju tuhle fotku! Ty květinky jsou moc rozkošné, aww ♥

Fotka pro porovnání. Vlevo klasická Magic, vpravo Magic z Aliexpressu. Děkuji Marion za odborný dohled a asistenci při focení! 

~~~~~~~~~~~~

Co se Tiffany týče, nepovedlo se mi o ní zjistit dost info (a opět připomínám, že v Mermaid konících se moc nevyznám), ale pokud jsem to pochopila správně, je také limitovaná - jako jediná přišla v originálním sáčku, na kterém byla uvedená jako jedna ze dvou koníků, kteří v něm mohou být! A má zlatý ocas, takže speciální asi bude. Bohužel mě nenapadlo si obal schovat. Na FillyWiki jsem zjistila jen to, že o ní byla zmínka ve Filly časopise, takže je možné, že se dala sehnat v něm.

 Sice má trošku oděrky, ale je moc krásná ♥

 ~~~~~~~~~~~~

Třetí speciální figurkou je Loki s čímsi, co bych asi popsala jako větrník. Nemám nejmenší ponětí, kde se tahle figurka dá sehnat, jestli v určitém hracím setu, nebo samostatně v nějakém blistru, každopádně tady je, pašák malý! Mám z něho velkou radost!

Fotka pro porovnání: Vlevo nový Loki s větrníčkem, uprostřed Loki z narozeninového kalendáře, vpravo originální Loki.

 ~~~~~~~~~~~~

Potom tady máme koníky, kteří jsou běžní a přišli v dobrém stavu: Madeline, Tarot, Hermia, Sun, Summer.

Madeline. Miluju její bílou lysinku, je moc roztomilá ♥ Ty barvičky jsou super ♥

 ~~~~~~~~~~~~


Tarot. Jako jediná přišla s kartičkou, zbytek přišel bez kartiček. Úplně se mi nelíbí její barevné schéma, ale není nejhorší, asi. I tak mě moc potěšila ♥

 ~~~~~~~~~~~~

Další je Hermia, u které jsem si nevšimla jedné jediné vady. Hermiu už ale jednu mám, proto tuhle vyměním za jiného ňufíka, který mi chybí~

~~~~~~~~~~~~

Sun a Summer, moc roztomilí koníci z jedné rodiny Filly Butterfly~

Toto je Summer. Až díky těmto dvěma jsem si všimla, že znaky v jejich křídlech mají různé barvy, i když jsou ze stejné rodiny. Summer má modré znaky, Sun zelené.

Sun má bohužel jedno křídlo takhle zvláštně ohnuté. Zkoušela jsem mu ho gumičkou a kolíčkem přidělat k druhému a takhle ho nechat, aby se to srovnalo a on ho měl víc podél těla. Bohužel to ale nefungovalo, takže to příště zkusím znovu, a u toho mu křídlo trochu nahřeju, třeba fénem.

~~~~~~~~~~~~

Tak, a teď, když jsem vám ukázala Sunovo křídlo, mohu navázat na chybné kousky, které mi přišly. Jsou to Afrodite a Gaia. Afrodite je na tom asi nejhůř. Její samet je zašedlý a na mnohých místech sedřený, různě po těle má zatoulané třpytky z křídel. Celkově koník působí špinavým a nepříjemným dojmem. K tomu má divně zohýbaná křídla i roh. Rovněž mi vůbec nesedí samotné umístění jejích křídel - když si ji prohlížím, vypadá to, jako by jí nevyrůstala ze zad, nýbrž z krku. Takhle ale asi má figurka správně vypadat a výrobní chyba to není, minimálně podle ostatních fotek na internetu.

Tady je můj pokus o srovnání křídel i plastu.

Bohužel, akce nebyla úspěšná, a i když oba byli takto ponecháni asi měsíc, po odstranění gumiček a drátků se jejich křídla i roh vrátily do původní podoby. Asi to tedy budu muset zkusit znova, tentokrát za pomoci fénu - pokud plast dostatečně zahřeju, mohl by "zapomenout" svůj původní tvar.

Tady je pokus o alespoň jednu hezkou fotku s ní, ale i tak je hrozně... Nepříjemné si ji prohlížet a držet v ruce? Nevím, co s ní udělám, mohla bych ji zkusit odsrstit. Přeci jen je to pokusný králík, který mě stál jen pár korun, takže bych mohla na ní zkusit experimentovat. Uvidíme.

~~~~~~~~~~~~

Když mluvíme o experimentech, je čas ukázat posledního koníka, kterého mi poslali z Číny. Je to Gaia z Filly Unicorn, ale ne úplně klasická Gaia, a vlastně ne úplně klasický Filly koník. Filly koníci jsou charakterističtí pro svou jemnou srst, problém ale je, že tato Gaia ji tak trošku nemá. Je úplně bez srsti.

Nikdy by mě nenapadlo, že uvidím Filly koníčka bez srsti. A Gaia bez srsti je vážně nádherná! Má tak krásně syté barvy ♥ Srst ale není jediná věc, která ji odlišuje od běžné figurky.

Když se podíváme blíže, vidíme, že Gaia z Aliexpressu má zlatý roh. To by asi ani problém nebyl, existuje limitovaná edice Filly Unicorn, která má stříbrné rohy (zdroj: Funtasia Daily), takže zlatá už tak nezvyklá není. Neoriginální Gaia má ale i jinou korunku, jednak tvarem, ale i kamínkem, který má být správně modrý (pochází totiž z modrého ostrova Somnia). Dá se tedy říct, že tohle je nepovedený, ale unikátní kousek.

Paradoxně mám z tohoto posledního Filly koníčka asi největší radost! Je to pro mě skvělá příležitost, jak experimentovat a pokusit se své koníky trochu "customizovat", tedy upravit podle svých vlastních představ. Časem bych na této Gaie chtěla vyzkoušet vlastní osrstění. Na Ali totiž můžete sehnat i materiál, kterým se Fillýci dají osrstit. V angličtině pro to existuje výraz "flocking" a dá se to zakoupit jako dekorace na nehty. Jestli jsem vám právě způsobila noční můry o chlupatých nehtech, moc se omlouvám. Nebojte, určitě o tom napíšu nový článek, až se na tento projekt jednoho dne vrhnu, zatím ale netuším kdy.

~~~~~~~~~~~~

Na závěr bych ráda řekla, že zásilka mě rozhodně nezklamala. Ba naopak, ráda bych si časem objednala víc. Je tu však jiný problém, který se teď postavil mezi Česko a Čínu, a to clo. Brzy totiž bude platit nový zákon, který udává, že se clo platí za všechny balíčky, které vám přijdou ze země mimo EU (více info →tady←). A celní poplatky nejsou úplně nejlevnější, když si chcete objednat jen deset Filly koníčků z Číny. Uvidíme, jak se celá situace bude vyvíjet, možná si zkusím ještě objednat aspoň jeden balíček.

Pokud i vy chcete vyzkoušet své štěstí, přikládám odkazy na všechny VÝHODNÉ Filly prodeje na Aliexpressu (vynechala jsem takové, kdy jeden koník vyšel v přepočtu na vyšší částku, než za jakou byste si v ČR koupili nový blind bag). Pokud nejste z ČR, ceny za poštovné apod. mohou být různé.

Baby koníci: | 20 baby Filly | 10 baby Filly | 5 baby Filly | 10 baby Filly |

Mix velkých koníků: | 10 Filly | 10 Filly | 20 Filly | 5-20 Filly | 10 Filly | 10 Filly | 5 Filly |

Filly Butterfly: | 5-20 Filly Witchy | 5-10 Filly Butterfly | 5-10 Filly Butterfly |

 ~~~~~~~~~~~~

To je ode mě vše! Pokud jste si také objednali Filly koníky přes Aliexpress, dejte mi vědět v komentářích, co vám přišlo! :) Mějte se krásně a užijte si zbytek prázdnin!

~Eliška Poníková

Žádné komentáře:

Okomentovat